Hoe wordt er gechiptuned bij GO-Eco Chiptuning?
Elke moderne auto en motorfiets beschikt tegenwoordig over een ECU. In de ECU wordt het motormanagement geregeld, zoals; ontstekingstijdstip, inspuiting, turbodruk. Deze parameters zijn als tabellen opgeslagen en kunnen worden aangepast. Bij het chiptunen worden de tabellen die betrekking hebben op de prestaties van de motor optimaal op elkaar aangepast. Dat zijn vaak meer dan honderd tabellen.
Om elk motortype van elke auto optimaal aan te kunnen passen met nul kans op fouten, hebben wij op de testbank ontwikkelde bestanden. Nadat we een back-up hebben gemaakt van de originele motormanagement software van het voertuig, wordt de software met deze bestanden aangepast. Klant specifieke wensen kunnen hierin door ons worden meegenomen.
Veel motoren zijn door de fabrikant gedowngrade om in een goedkoper marktsegment aangeboden te kunnen worden. In dit soort gevallen verwijderen wij de softwarematige begrenzingen en zijn de vermogens- en koppelwinsten procentueel gezien vaak nog hoger.
Ook het aanpassen van het karakter van de DSG bak en het verkorten van schakeltijden behoren tot de mogelijkheden. In bepaalde gevallen kan GO-Eco ook de digitale vermogens- en koppelindicatoren in het dashboard zo aanpassen dat ze de nieuwe toegenomen waardes ook kunnen aangeven. (BMW F-series...) De aanpassingen die wij aan de motormanagement software doen blijven ruim binnen de fabriekstoleranties en veroorzaken bij normaal gebruik geen extra slijtage.
GO-Eco chiptuned alleen door directe aanpassingen in het motormanagement. Wij gebruiken geen piggybacks of powerboxen...