EGR klep diesel auto uitprogrammeren (en afdoppen)

egr klep uitprogrammeren

Heeft u een diesel auto die steeds moeilijker gaat rijden, soms rookwolken uitbraakt als u gas geeft en steeds minder zuinig met diesel omgaat? Branden er vreemde lampjes op uw dashboard?

Laat uw auto door uw garage of uitlezen op foutcodes. Bijv: Foutcode P0400 t/m P0409... of maak een afspraak bij GO-Eco Chiptuning voor een diagnose.

Grote kans dat het EGR systeem van uw dieselauto vervuild is. Het softwarematig dichtzetten van de EGR klep (en zonodig afdoppen) lost in vrijwel alle gevallen deze problemen op en kost een fractie van het vervangen van de EGR klep.

GO-Eco kan de EGR klep van uw auto uitprogrammeren zodat deze niet meer vervuild en de prestaties van uw auto niet negatief kan beïnvloeden.

Bel ons voor een afspraak op: +31 251 310335 of maak hier een belafspraak om het uitprogrammeren van de EGR klep van uw auto te bespreken en eventueel in te plannen.

Hoe werkt een EGR systeem?

Alle moderne diesels zijn uitgerust met een EGR systeem dat een gedeelte van de uitlaatgassen bij de inlaatlucht voegt om de verbrandingstemperatuur in de cilinders te verlagen. Deze verlaagde temperatuur zorgt voor een lager stikstofoxidengehalte in de uiteindelijke uitlaatgassen wat “goed” is voor het milieu.

Het EGR systeem heeft een groot nadeel. Doordat er uitlaatgassen terug in de motor komen ontstaat er veel roetaanslag. Dit verlaagt de levensduur van de motor. Ook loopt de motor minder soepel door vervuiling. De EGR zorgt bij vervuiling voor een verhoogd brandstofverbruik.

Het lapmiddel werkt dus maar even. Bij een vervuilde EGR klep zal de motor aanzienlijk slechter presteren en juist meer vervuilend worden.

Nog een nadeel van het toepassen van een EGR klep in een dieselmotor is dat er meer roet uitgestoten zal worden, bij moderne diesels wordt dit opgevangen in het roetfilter dat hierdoor ook sneller vervuild en vaker moet regenereren.

Veel voorkomende storingen van de EGR klep zijn het dichtkoeken met roet, afbreken van de klep maar ook gevolgschades zoals een gesmolten roetfilter komen voor.

Waarom een defecte EGR klep niet vervangen?

Het vervangen van een EGR klep kost afhankelijk van de auto, al snel rond de EUR 600,-. De EGR klep vervangen van een VW Polo 1.2 TDI, Skoda Fabia 1.2 TDI en de Seat Ibiza 1.2 TDI, kost bij de dealer vaak meer dan €1000,-.

Gelukkig hebben wij een prima oplossing: het softwarematig dichtzetten van de EGR klep.

Nadat we de EGR klep hebben uitgeprogrammeerd stopt de verdere vervuiling en hoeft de  EGR klep nooit meer vervangen of schoongemaakt te worden. EGR uitprogrammeren kost een fractie van het vervangen van de EGR klep en lost het probleem voor altijd op.

U kunt ook kiezen voor het uitprogrammeren van de EGR klep in combinatie met chiptuning. De motor van uw auto wordt niet meer vervuild en presteert dan ook nog eens een stuk beter.

Bel ons op: +31 251 310335 of maak een belafspraak om het uitprogrammeren van de EGR klep van uw auto te bespreken en eventueel in te plannen.

Belafspraak maken om mogelijkheden EGR uitprogrammeren te bespreken.
Het OrangeLine logo Webdesign and CMS by Orangeline Uitgeest  © i.o.v. GO-Eco | Chiptuning