Veelgestelde vragen

Zowel vragen van huishoudelijke aard "hoelang zijn jullie bezig met een chiptuning" als vragen van technische aard "wordt mijn auto ook zuiniger van chiptuning" komen hier aan bod. Staat uw vraag er niet bij of heeft u een vraag over uw speciefieke auto? Belt u ons dan of stuur ons uw vraag via het contactformulier.

Welke risico's kent Chiptuning?

De Chiptuning bestanden van GO-Eco | Chiptuning zijn met de grootste zorg samengesteld en getest...


⁃    bij normaal gebruik zal er geen extra slijtage aan de motor ontstaan
⁃    bij normaal gebruik is er geen verhoogd risico op schade aan de motor
⁃    bij normaal gebruik zal de levensduur van de motor niet inkorten
⁃    bij Chiptuning via de OBD poort is het uitbouwen van de ECU niet nodig

Krijg ik garantie op Chiptuning?

Ja, op alle door GO-Eco | Chiptuning uitgevoerde Chiptuning- en programmeerwerkzaamheden ontvangt u garantie.


Niet tevreden, geld terug. Mocht u om wat voor reden dan ook niet tevreden zijn met uw getunede auto, motorfiets, truck of tractor, meld het ons dan. Binnen twee weken na de Chiptuning plaatsen wij de originele software van uw auto gratis terug en ontvangt u het aankoopbedrag volledig retour!

Ook na de termijn van twee weken (zelfs na jaren) kunnen wij de originele software van uw voertuig terug plaatsen. GO-Eco achiveert alle originele en de door ons aangepaste bestanden van alle voertuigen die wij eco tunen. U kunt deze bestanden te allen tijde door ons laten terugplaatsen tegen ons uurtarief. 

Wanneer de dealer onze software overschrijft vanwege een update, dan plaatsen wij de tuningsoftware gratis terug, inclusief de aanpassing die de dealer heeft gemaakt.

Wat verstaat GO-Eco onder "Chiptuning op maat"?

Wij plaatsen geen standaard software bestand in de ECU, maar passen het origineel aan...


De door Chiptuning ontwikkelde software wordt over het originele bestand "gemapped". We gaan dus altijd uit van de software die bij die specifieke auto hoort. Er worden bij GO-Eco | Chiptuning geen standaard Chiptuning bestanden gebruikt om de gehele software te overschrijven.

Elke Chiptuning opdracht wordt apart behandeld. Na uitlezen wordt de originele software opgestuurd naar GO-Eco | Chiptuning Headquarters.

Aanpassingen naar de wensen van de klant

Bij GO-Eco | Chiptuning Headquarters wordt de software direct aangepast door het technische team m.b.v. de geteste en getunede bestanden en a.d.h.v. de wensen van de klant.


Onze cliënten kunnen aangeven waar de nadruk van de Chiptuning moet komen te liggen:

• Powertuning, de nadruk ligt op meer vermogen

• Combituning, optimale mix van brandstofbesparing en meer vermogen

• Chiptuning, nadruk op brandstofbesparing

 

Ook kunnen er specifieke aanpassingen worden doorgevoerd als:

• EGR uitprogrammeren

• Foutcodes uitprogrammeren

• Overschakelmomenten aanpassen automatische versnellingsbak

• Snelheidsbegrenzer aanpassen of uitprogrammeren

• Etc etc,..

 

Mail ons uw wensen en kenteken en wij laten u weten wat de mogelijkheden zijn.

Hoe werkt Chiptuning?

De motormanagement software van een voertuig wordt aangepast met nieuwe waarden...


Een computer (EDC / ECU) beheert de motorfuncties van een moderne motor zoals:

    ⁃    ontstekingstijdstip
    ⁃    inspuittijdstip
    ⁃    inspuithoeveelheid
    ⁃    gasklep
    ⁃    turbodruk

Dit gebeurd op basis van:
    ⁃    toerental
    ⁃    belastingsgraad (stand gaspedaal)
    ⁃    motortemperatuur
    ⁃    aangezogen luchthoeveelheid per min.
    ⁃    geschakelde versnelling

Bovenstaande motorfuncties worden af fabriek zwaar geminimaliseerd omdat:
    ⁃    de motor door de uiterst strenge homologatie keuring moet kunnen (veel strenger dan de NL APK)
    ⁃    de motor ook tegen de matige brandstof in in ontwikkeling zijnde landen moet kunnen
    ⁃    de motor tijdens de garantieperiode tegen overdreven gebruik in de allerslechtste omstandigheden moet kunnen
    ⁃    de motor niet mag wedijveren met andere zwaardere motoren in het scala van de fabrikant
    ⁃    de motor vanwege fiscale redenen d.m.v. de software minder moet presteren
    ⁃    de motor is gedowntuned zodat de fabrikant meer motorkeuzes kan aanbieden

Staat uw vraag er niet bij? Bel ons of stel hier uw vraag...
Het OrangeLine logo Webdesign and CMS by Orangeline Uitgeest  © i.o.v. GO-Eco | Chiptuning